Way4Pro

Follow Way4Professional by proffesionals no parking in the way of learning waited on alot well find WAY4PRO.COM

recent

Breaking News

recent
random
جاري التحميل ...

The Seven Pillars of ICO Investing الأركان السبعة للاستثمار ICO





الأركان السبعة للاستثمار ICO
The Seven Pillars of ICO Investing



Tim Enneking is managing director at Crypto Asset Management, which oversees Crypto Asset Fund, a regulated US cryptocurrency trading fund.

تيم إننيكينج هو العضو المنتدب في Crypto Asset Management ، الذي يشرف على صندوق Crypto Asset Fund ، وهو عبارة عن صندوق تجاري خاضع للتنظيم في الولايات المتحدة.

The number of initial coin offerings (ICOs) is growing rapidly, having raised an astounding $5.6 billion in 2017 alone. More outrageous is that, by most estimates, over half of the ICOs launched in 2017 have already failed.

يزداد عدد العروض الأولية للعملة (ICOs) بسرعة ، بعد أن جمع 5.6 مليار دولار في عام 2017 وحده. أكثر فظاظة هو أنه ، في معظم التقديرات ، أكثر من نصف منظمات ICO التي تم إطلاقها في عام 2017 قد فشلت بالفعل.

بالإضافة إلى مئات ICOs التي يتم إطلاقها كل شهر ، تتسلم شركة إدارة Crypto Asset Management (CAM) الخاصة بنا أيضًا حوالي 12 رسالة إلكترونية يوميًا من شركات جديدة تخطط لإطلاق رموز التشفير لتنمية رأس المال. CAM ، من خلال مختلف الصناديق وحصص المشاركة التي تديرها ، تستثمر في أقل من واحد من كل 100 ICOs التي تأتي عبر مكتبها.

In addition to the hundreds of ICOs being launched every month, our management company Crypto Asset Management (CAM), also receives around a dozen emails per day from new companies planning on launching crypto tokens to raise capital. CAM, through the various funds and share classes it manages, invests in less than one out of every 100 ICOs that comes across its desk.

بالإضافة إلى مئات ICOs التي يتم إطلاقها كل شهر ، فإن شركة إدارة Crypto Asset Management (CAM) الخاصة بنا ، تتلقى أيضًا حوالي 12 رسالة إلكترونية يوميًا من شركات جديدة تخطط لإطلاق رموز التشفير لرفع رأس المال. CAM ، من خلال مختلف الصناديق وحصص المشاركة التي تديرها ، تستثمر في أقل من واحد من كل 100 ICOs التي تأتي عبر مكتبها.

Out of absolute necessity, we have developed an analytical framework for ICOs, which CAM applies to every such opportunity it evaluates.

من الضرورة المطلقة ، قمنا بتطوير إطار تحليلي لمنظمات ICOs ، والذي ينطبق CAM على كل فرصة من هذا القبيل تقييمها.

In this article we explain what we call The Seven Pillars Of ICO Investing™, which we've rigorously crafted over several years of investing in crypto and other assets.

في هذا المقال سنشرح ما نسميه The Seven Pillars Of ICO Investing ™ ، والذي قمنا بصياغته على مدى عدة سنوات من الاستثمار في التشفير والأصول الأخرى.





Pillar #1: Team
The critical element which we are searching for is an experienced team, ideally with a strong track record in developing and launching blockchain technology. In addition, the team should have experience in the market it is targeting. A team that is not only competent but capable of developing, completing and/or expanding the project is paramount to its success.

A couple of additional issues to consider are:

Does the team have a vesting token schedule that will properly incentivize it?
Do the advisors have the right experience and are they actively engaged?
Does the project have any notable financial backers? (VCs, other hedge funds, etc.)

الركيزة رقم 1: الفريق
والعنصر الحاسم الذي نبحث عنه هو فريق ذو خبرة ، يتمتع بشكل مثالي بسجل حافل في تطوير وإطلاق تقنية blockchain. بالإضافة إلى ذلك ، يجب أن يكون لدى الفريق خبرة في السوق التي يستهدفها. إن فريقًا ليس فقط مؤهلاً ولكنه قادر على تطوير المشروع واستكماله و / أو توسيعه هو أمر بالغ الأهمية لنجاحه.

هناك عدد من المشكلات الإضافية التي يجب وضعها في الاعتبار:

هل يمتلك الفريق جدولًا زمنيًا مميزًا يؤدي إلى تحفيزه بشكل صحيح؟
هل يتمتع المستشارون بالخبرة المناسبة وهل يشاركون بنشاط؟
هل لدى المشروع أي دعم مالي ملحوظ؟ (VC ، صناديق التحوط الأخرى ، إلخ.)

Pillar #2: Idea

Without a compelling, realistic and timely idea for a blockchain-based enterprise, the investment will almost certainly fail.
A few of the key things we look for are:
  • Total addressable market: How large is the opportunity? We want as large of a market as possible (See: ethereum, filecoin).
  • Product-market fit: Does the business address an urgent problem? (0x, ChainLink)
  • Unique value proposition: What facets of the technology enable it to stand out from the competition? How much competition is there (Wax)? Ideally, the tokens has proprietary technology, and as little competition as possible (Orchid Protocol).
There is clearly an interrelationship between Pillars 1 and 2. However, if we had to choose between them, we would clearly rather invest in an "A" team working on a "B" idea than a "B" team working on an "A" idea.
A talented group of people are the lifeblood of any business, and crypto is no different.

العمود الثاني: الفكرة
وبدون فكرة جذابة وواقعية وفي الوقت المناسب لمؤسسة تقوم على أساس blockchain ، فإن الاستثمار سوف يفشل بالتأكيد.

بعض الأشياء الأساسية التي نبحث عنها هي:

إجمالي السوق القابلة للعنونة: ما مدى اتساع الفرصة؟ نريد أكبر سوق ممكن (انظر: ethereum ، filecoin).
تناسب سوق المنتجات: هل تعالج الأعمال مشكلة ملحة؟ (0x ، ChainLink)
عرض القيمة الفريدة: ما هي جوانب التكنولوجيا التي تمكنها من التميز عن المنافسة؟ كم هناك منافسة (شمع)؟ من الناحية المثالية ، تحتوي الرموز المميزة على تكنولوجيا خاصة ، وبأكبر قدر ممكن من المنافسة (بروتوكول الأوركيد).
من الواضح أن هناك علاقة متبادلة بين الركيزتين 1 و 2. ومع ذلك ، إذا كان علينا أن نختار بينهما ، فمن الواضح أننا سنستثمر في فريق "A" يعمل على فكرة "B" أكثر من فريق "B" الذي يعمل على "A" " فكرة.

مجموعة موهوبة من الناس هي شريان الحياة لأي عمل تجاري ، ولا يختلف التشفير عن الآخرين.

Pillar #3: Execution

In the cut-throat business world we live in, the only thing that matters is results.
A brilliant idea and great team are nice, but execution is everything. Is there a working prototype or does your idea only exist in a nebulously written white paper? We prefer to invest in a product that already exists to some degree (Presearch, Basic Attention Token, Superbloom, FunFair), whether in the crypto space or analogously in the fiat space (Wax).
Finally, we look for some sort of proof that the company will be able to hit future milestones.
الركيزة الثالثة: التنفيذ
في عالم الأعمال الذي نعيش فيه ، الشيء الوحيد الذي يهم هو النتائج.

فكرة رائعة وفريق رائع ، لكن التنفيذ هو كل شيء. هل هناك نموذج أولي عامل أو لا توجد فكرتك إلا في ورقة بيضاء مكتوبة بشكل غريب؟ نحن نفضل الاستثمار في منتج موجود بالفعل إلى حد ما (Presearch، Basic Attention Token، Superbloom، FunFair) ، سواء في مساحة التشفير أو في مساحة fiat (الشمع).

أخيرًا ، نبحث عن نوع من الإثبات بأن الشركة ستتمكن من تحقيق نجاحات مستقبلية.

Pillar #4: Legal/Regulatory

This pillar is essential given the current and growing regulatory uncertainty in the industry.
Almost every week, there is news of a governmental agency in one country or another taking regulatory action or making a new statement around ICO governance. Of course, almost as often, there is news of a different country considering crypto-favorable legislation. Comprehensive regulation in many marketplaces is on the horizon and it is imperative to ensure that ICOs vigilantly navigate the landscape to the best of their abilities.
The threshold issue is jurisdiction: in what country is or will the ICO company be incorporated and the ICO executed? This determines the rules that will apply to the company's actions and the ICO.
Depending on the approach taken, we may apply the somewhat arcane rules of the Howey test (in the US or if US investors are targeted or allowed to invest), KYC/AML principles (which are essentially universal) and applicable securities law.
العمود رقم 4: قانوني / تنظيمي
هذا الركيزة أمر ضروري نظراً لعدم اليقين التنظيمي الحالي والمتنامي في هذه الصناعة.

كل أسبوع تقريباً ، هناك أخبار وكالة حكومية في بلد أو آخر تتخذ إجراءً تنظيمياً أو تدلي ببيان جديد حول حكم ICO. بالطبع ، كما هو الحال في كثير من الأحيان ، هناك أخبار عن بلد مختلف يفكر في تشريعات مشجعة. يلوح في الأفق نظام شامل في العديد من الأسواق ، ومن الضروري التأكد من أن ICOs تتنقل بشكل يقظ في المناظر الطبيعية بأفضل ما لديها من قدرات.

مسألة العتبة هي الاختصاص القضائي: في أي بلد سوف يتم إنشاء شركة ICO وتنفيذها؟ هذا يحدد القواعد التي ستنطبق على إجراءات الشركة و ICO.

اعتمادًا على النهج المتبع ، قد نطبق قواعد غامضة إلى حد ما لاختبار Howey (في الولايات المتحدة أو إذا كان المستثمرون الأمريكيون مستهدفين أو مسموحًا لهم بالاستثمار) ، ومبادئ KYC / AML (وهي عالمية بشكل أساسي) وقانون الأوراق المالية المعمول به.

Pillar #5: Tokenization

A significant number of the ICOs we analyze do not actually need the blockchain, tokenization or a public sale of their tokens to be successful.
When this is an issue, it is usually the last - public sale - which is not necessary. (NASDAQ's settlement system is an excellent example of where tokenization is a brilliant idea but a public market would be superfluous, or even counterproductive.) Also, they have sometimes glorified apps that could be built without creating a specific token, despite how much "utility" the founders may claim their token provides.
With the enormous amount of value exchanging hands over the blockchain and the prospect of getting "free" money without giving up any equity, it's not hard to imagine why many industrious entrepreneurs try to identify any possible reason to launch an ICO.
That being said, one of the crucial things that every investment we make must have is a legitimate reason for "tokenizing" their business, and for creating a public market for that token (OmiseGo, Icon, Raiden Network, Cosmos).
الركيزة رقم 5: تقنين
لا يحتاج عدد كبير من ICOs التي نحللها فعليًا إلى أن تكون blockchain أو tokenization أو البيع العام لرموزها ناجحة.

عندما تكون هذه مشكلة ، فإنها عادة ما تكون الأخيرة - البيع العام - وهو أمر غير ضروري. (يعد نظام التسوية في NASDAQ مثالاً ممتازًا على المكان الذي تكون فيه فكرة رمزية فكرة رائعة ، ولكن السوق العامة ستكون زائدة عن الحاجة ، أو حتى تأتي بنتائج عكسية). كما أنها في بعض الأحيان تمجد التطبيقات التي يمكن بناؤها دون إنشاء رمز مميز ، على الرغم من مقدار الفائدة "قد يدعي المؤسسون أن رمزهم يوفر.

مع المقدار الهائل من قيمة تبادل الأيدي على blockchain واحتمالية الحصول على المال "الحر" دون التخلي عن أي الأسهم ، فإنه ليس من الصعب تصور لماذا يحاول العديد من رجال الأعمال المجتهدين تحديد أي سبب محتمل لإطلاق ICO.

ومع ذلك ، فإن أحد الأمور الأساسية التي يجب أن يكون لكل استثمار نحققه هو سبب شرعي للقيام "برمز" أعمالهم ، وإنشاء سوق عام لهذا الرمز (OmiseGo ، Icon ، Raiden Network ، Cosmos).

Pillar #6: ICO Structure

Similar to traditional venture capital investing, the financial underpinnings of the deal ultimately determine the decision to invest. The characteristics of an ICO can have important implications on the expected upside of the token.
This can be split out into two categories - ICO mechanics and ICO deal structure.
  • ICO Mechanics - Historically, ICOs with a lower hard cap tend to outperform ICOs with massive hard caps. While it is important that the parent companies be well funded and have sufficient runway to work with, ICOs need to have a convincing plan for use of proceeds as the potential upside decreases in proportion to the amount raised. The precise metric here is valuation of the token economy - a derivation of the hard cap. Both the valuation in light of circulating tokens at launch and the valuation upon release of all tokens are factors that we consider.
  • ICO Deal Structure - The deal should be structured in a way so that investors are not at a disadvantageous position to the market.These are a few of our considerations:
    • Distribution: The team should have a compelling structure for the distribution of tokens, fair allocation among team/advisors and investors, programs for market uptake, etc.
    • Distribution Schedule: Given the fast-moving pace of the crypto market, the distribution schedule should not massively favor specific parties. While long distribution periods can be considered acceptable for high-potential ICOs, individual liquidity preferences should be considered.
    • Discounts: Discounts are ubiquitous in the ICO environment, so examining the discount levels given to different tranches allows investors to understand where they stand in relation to other stakeholders.
    • Equity Stakes: At Crypto Asset Management, we like to be part of the growth of the company and investing directly into the equity of a company allows us to play a greater role in that development. In the world of token sales and short-term liquidity, people often forget that the value proposition of a company can be just as great or even greater than the token ecosystem it is developing.
  • الركيزة رقم 5: تقنين
  • لا يحتاج عدد كبير من ICOs التي نحللها فعليًا إلى أن تكون blockchain أو tokenization أو البيع العام لرموزها ناجحة.

  • عندما تكون هذه مشكلة ، فإنها عادة ما تكون الأخيرة - البيع العام - وهو أمر غير ضروري. (يعد نظام التسوية في NASDAQ مثالاً ممتازًا على المكان الذي تكون فيه فكرة رمزية فكرة رائعة ، ولكن السوق العامة ستكون زائدة عن الحاجة ، أو حتى تأتي بنتائج عكسية). كما أنها في بعض الأحيان تمجد التطبيقات التي يمكن بناؤها دون إنشاء رمز مميز ، على الرغم من مقدار الفائدة "قد يدعي المؤسسون أن رمزهم يوفر.

  • مع المقدار الهائل من قيمة تبادل الأيدي على blockchain واحتمالية الحصول على المال "الحر" دون التخلي عن أي الأسهم ، فإنه ليس من الصعب تصور لماذا يحاول العديد من رجال الأعمال المجتهدين تحديد أي سبب محتمل لإطلاق ICO.

  • ومع ذلك ، فإن أحد الأمور الأساسية التي يجب أن يكون لكل استثمار نحققه هو سبب شرعي للقيام "برمز" أعمالهم ، وإنشاء سوق عام لهذا الرمز (OmiseGo ، Icon ، Raiden Network ، Cosmos).

Pillar #7: Price Drivers

Even if we believe a team is able to create a great product that incorporates a token with an imperative use case, this does not necessarily mean that we will want to hold the token or invest in the ICO. A token must additionally have a mechanism to drive price appreciation.
A token with constant supply without any incentive to hold, will not be subject to buying pressure which significantly outweighs selling pressure over the long run (Votes). This is underpinned by the concept of price risk, in which individuals will lean towards reducing their exposure to price volatility in favor of fiat or a form of stable currency. (Kyle Samani has written an in-depth piece on this velocity problem here.)
A few of the price drivers we look for include:
  • Network Volume: In almost every instance the value of a token increases as the number of transactions on the blockchain increases (bitcoin, ethereum). This is one of the most basic, yet influential, indicators of demand, and is also the reason we invest primarily in protocols rather than dapps.
  • Market Leadership: We look to invest only in tokens that are clear market leaders, or have the potential to be in the near future. Usually, these tokens have a distinct and growing unique advantage over their competition (Practical VR).
  • Incentives to Hold: There is a clear reason why a user would rather hold than spend the token, which can be related specifically to speculated price increases or other non-monetary rewards (Presearch, PROPS). We won't invest in a token that's only purpose is a medium of exchange.
  • Supply Changes: This can include limiting inflation, meaning the token supply does not dilute the value of all tokens over time, or token burning, where the supply of tokens in the system decreases over time (Binance Coin, Iconomi).
  • Profit Sharing: Part of the value that is extracted from the system is given back to the token holders (Augur, NEO, Neon Exchange, Ethorse).
  • Staking: Having users of a network to lock up their tokens either for network consensus or as a requirement in certain processes. (Bee Network, Open Platform, NuCypher, Video Coin).
  • Sufficient Liquidity: If the project isn't proactive about getting listed on multiple exchanges, preferably top-tier exchanges, we will likely not make an investment.
Please note that, as a general rule, we are not in favor of asset-backed tokens as an investment vehicle at this time. There are no real drivers of price formation after an initial, relatively small boost for convenience (Sandcoin, OneGram) and the opportunity cost is consequently too high (there are far great returns elsewhere).
Importantly, the effect of implementing strong incentives to hold is multiplicative. Not only will the price increase be driven by the inherent tokenomics design, but also by speculation directly related to the implementation of these drivers.
Despite the incredible number of fly-by-night operations in the world of ICOs, it is certain that token generation events are here to stay. Such events are completely transforming the traditional venture capital industry and, for savvy investors, are creating fortunes literally overnight. For unsophisticated or undisciplined investors, ICOs are a minefield that should probably be avoided. However, for those who perform proper due diligence, the odds increase for realizing breathtaking returns on your investments.
This article is an abbreviated summary of our process for investing in ICOs.
Here at Crypto Asset Management, we've also developed more in-depth tools, such as our innovative 64-point ICO Scorecard and a more traditional Private Equity Due Diligence Checklist.

عمود # 7: سائقي السعر
حتى إذا كنا نعتقد أن الفريق قادر على إنشاء منتج رائع يشتمل على رمز مميز مع حالة استخدام حتمية ، فإن هذا لا يعني بالضرورة أننا سنرغب في الاحتفاظ بالرمز أو الاستثمار في ICO. بالإضافة إلى ذلك ، يجب أن يكون للعلامة الآلية آلية لدفع ارتفاع الأسعار.

لن يكون أي رمز مميز مع عرض ثابت دون أي حافز للتعليق ، لضغط الشراء الذي يفوق بشكل كبير ضغط البيع على المدى الطويل (الأصوات). ويرتكز هذا على مفهوم مخاطر الأسعار ، حيث يميل الأفراد إلى الحد من تعرضهم لتقلب الأسعار لصالح فيات أو شكل من أشكال العملة المستقرة. (كايل ساماني كتب مقالة متعمقة حول مشكلة السرعة هنا.)

بعض برامج السعر التي نبحث عنها تشمل:

حجم الشبكة: في كل حالة تقريبا ، تزداد قيمة الرمز المميز مع زيادة عدد المعاملات على blockchain (البيتكوين ، ethereum). هذا هو أحد مؤشرات الطلب الأساسية ، ولكن المؤثرة ، وهو أيضًا السبب في أننا نستثمر بشكل أساسي في البروتوكولات بدلاً من dapps.
قيادة السوق: نحن نتطلع إلى الاستثمار فقط في العملات التي تعتبر من قادة السوق الواضحة ، أو أن يكون لديك القدرة على أن تكون في المستقبل القريب. عادة ، هذه الرموز المميزة لها ميزة فريدة ومتنامية فريدة من نوعها على منافسيها (VR العملية).
حوافز الاستمرار: هناك سبب واضح يجعل المستخدم يحتفظ بدلاً من إنفاق الرمز المميز ، والذي يمكن أن يكون مرتبطًا بشكل خاص بزيادة الأسعار أو المكافآت غير النقدية الأخرى (Presearch، PROPS). لن نستثمر في رمز مميز فقط هو وسيلة التبادل.
تغييرات العرض: يمكن أن يشمل ذلك الحد من التضخم ، مما يعني أن العرض الرمزي لا يقلل من قيمة جميع الرموز المميزة مع مرور الوقت ، أو حرق الرموز ، حيث يقل عرض الرموز في النظام بمرور الوقت (Binance Coin، Iconomi).
مشاركة الأرباح: يتم إرجاع جزء من القيمة المستخرجة من النظام إلى أصحاب الرموز (Augur، NEO، Neon Exchange، Ethorse).
التوقيع المساحي: وجود مستخدمي شبكة لتأمين الرموز الخاصة بهم إما لإجماع الشبكة أو كمتطلب في عمليات معينة. (شبكة النحل ، منصة مفتوحة ، NuCypher ، فيديو كوين).
السيولة الكافية: إذا كان المشروع غير استباقي بشأن الحصول على قائمة في بورصات متعددة ، ويفضل أن يكون هناك تبادلات من الدرجة الأولى ، فمن المرجح ألا نقوم باستثمار.
يرجى ملاحظة أنه ، كقاعدة عامة ، لا نؤيد الرموز المميزة المدعومة بالأصول باعتبارها وسيلة استثمارية في هذا الوقت. لا توجد محركات حقيقية لتكوين السعر بعد دفعة صغيرة نسبيا للراحة (Sandcoin، OneGram) ، وبالتالي فإن تكلفة الفرصة البديلة مرتفعة للغاية (هناك عوائد كبيرة في أماكن أخرى).

الأهم من ذلك ، تأثير تنفيذ حوافز قوية لعقد هو تعدد. لن تكون زيادة الأسعار مدفوعة بالتصميم الميكانيكي المتأصل فقط ، ولكن أيضًا بالمضاربة المرتبطة مباشرة بتنفيذ هذه المحركات.

على الرغم من العدد الهائل من عمليات الطيران في الليل في العالم من ICOs ، فمن المؤكد أن أحداث الجيل رمزي هي البقاء هنا. إن مثل هذه الأحداث تحول تماماً صناعة رأس المال الاستثماري التقليدية ، وبالنسبة للمستثمرين الأذكياء ، فإنها تخلق ثروات بشكل حرفي بين عشية وضحاها. بالنسبة للمستثمرين غير المتمرسين أو غير المنضبطين ، فإن ICOs هو حقل ألغام يجب تجنبه على الأرجح. ومع ذلك ، بالنسبة لأولئك الذين يقومون بالعناية الواجبة ، تزيد الاحتمالات لتحقيق عوائد مذهلة على استثماراتك.

هذه المقالة هي ملخص مختصر لعملية لدينا للاستثمار في ICOs.

هنا في Crypto Asset Management ، قمنا أيضًا بتطوير أدوات أكثر عمقًا ، مثل بطاقة تسجيل ICO المبتذلة المكونة من 64 نقطة وقائمة تدقيق خاصة بتقدير الملكية الخاصة الأكثر تقليدية.


source :https://www.coindesk.com/seven-pillars-ico-investing/

عن الكاتب

ahmedtrader

التعليقات


REQUEST new or update COURSES

، REQUEST NEW OR UPDATE COURSES Click the next button ، ...

Total Pageviews

جميع الحقوق محفوظة

Way4Pro